Nej, det är ingen vanlig dag...

Idag fyller jag år! Dagen började bra med frukost på sängen. Den fick jag igår kväll strax innan tio påminna sambon om. Det fanns ingenting hemma alls, hur hade han tänkt sig det? Jag gick upp med skrutten för en timme sedan och det ser ut som ett totalt bombnedslag på diskbänken. Sambon har återigen missförstått hur jag vill spendera min stora dag. Jag vill HA det diskat - inte diska själv! Fast eftersom vi igår tog en kvällsutflykt har han kanske inte haft så mycket tid på sig... Han får fram till lunch.

I övrigt sitter jag och är jättenervös för en annan studentlägenhet som vi har bokat. För 2000 kr extra/ månad får vi 56 kvm till samt ett rum till Nico. Den ligger jättenära släkt, vänner och jobb. Minussidan är att den är dyr, ligger på BV, området precis vid huset är inte så fint. Hmm, svårt! Det är nästan så att man önskar att vi inte får erbjudande om den så man slipper ta ett aktivt beslut. Å andra sidan har jag bestämt att jag ska bli en mer beslutsfattande person och inte så jäkla velig och ambivalent. Man kan fråga sig om det var rätt beslut att ta?!

Kommentarer
Postat av: Nina

du får se det såhär. nico får ju ett eget rum. du slipper tänka på vagnen - den kan då få plats överallt egentligen. ni är ju två. så det är 1000 kr per person i månaden.. plus att det är nära till familj å vänner - det är ju jätte bra..



räkna på ekonomin och kolla om ni kan hantera 1000 kr mindre per månad. så vi gjorde då vi flytta. å sen får du ju din tunnelbana som du ville ha :D



Hoppas du får en bra födelsedag!

2009-04-01 @ 12:29:06
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: emma

hoppas du får en jättebra dag! utan disk ;)

2009-04-01 @ 13:21:00
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Therese och Henry

Åh, grattis i efterskott! Hoppas du hade en riktigt bra födelsedag och fick många fina presenter! April är ju en mycket bra månad... ;)



Har du hört något mer om lägenheten? jag hade tagit den om det hade varit jag, eget rum till nico kommer vara guld värd i framtiden!



Kram T och H

2009-04-02 @ 18:24:11
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0