V. 14

Man märker att man inte har lika mycket ledig tid när man tvingas veckouppdatera bloggen... Tur att veckan varit så bra så det är trevligt att göra det!

Måndag - Upprop/ registrering på skolan. Kändes bra. Hamnade i en okej grupp och snodde åt mig ett bra ämne att skriva ett arbete om. En i gruppen är ordentligt korkad, nåt måste vara fel på riktigt. Hamnar jag i samma grupp som henne nån gång kommer jag få psykbryt.

Tisdag - Fikade med Nina och Theo. Var kul att träffas IRL. Theo var så söt och duktig, inte alls lika tjurig som Nico var när han var lika gammal. Kom hem och "hittade" en 3:a som jag bokade. Åkte och spionerade på den och gick sen hem till C&E. De hade besök av T och skulle äta middag och spela kort.

Onsdag - Fyllde år! Åkte hem till C och fikade, även sambon kom förbi. Nico höll igång hela tiden och visade upp sin bästa sida. Åkte över till sambons syrra som skulle bara barnvakt medan vi skulle äta middag. Jag hade planerat att inte amma på ett dygn så jag åt både halloumi och tzatziki. Gud, vad gott det var!

Torsdag - Fick veta att vi får lägenheten om vi vill, måste svara innan måndag. Träffade mammagruppen och skulle gå långpromenad, men efter massa gnäll från uttråkade bebisar vände vi. Promenaden tog ändå nästan två timmar efter massa amningspauser, upplockning till bärsele osv. Nico uppförde sig exemplariskt! Jag blir så stolt. Förut var det alltid vi som hade alla "problemen", känns skönt att ha lite flyt för en gångs skull. Har alltid älskat Nico över allt annat, men det är först nu som jag kan njuta av honom och vårt nya liv till fullo. Jag kan vakna på morgonen och känna mig pigg och redo för dagens utflykter. BVC- tantens utlovade himmelrike har infunnit sig.


Fredag - Skola igen, en lång dag. Var ifrån skrutten nästan sju timmar och saknade honom massa. Han hade en mysig dag med sin pappa.
 

    
                 


Biblioteksinformationer kan vara något av det tråkigaste sättet att spendera dagar på. När programmen vi ska få lära oss inte ens fungerar och läraren står framme och mumlar för sig själv om att "såhär brukar det inte vara..." känns det om möjligt ännu mer som slöseri med tid. Blev tilldelad ett ämne inför ett seminarie på torsdag och jag slipper på så sätt en obligatorisk gruppträff på onsdag. Uppgiften ska handla om "insemination och IVF" och jag tänkte kolla lite på det när jag kom hem. Istället fastnade jag helt i det och är numera något av en expert inom ämnet.


Lördag - Världens finaste vårväder. Jag, sambon och Nico gick till Sickla och tog en fika. Nico fick ny leksak som han valde själv och satt och lekte med resten av dagen.



Han fick även ny mössa, jeans och strumpor från PoP. Sambon fick nytt TV- spel då han ville belöna sig själv för sitt "B" på en uppsats. Att han redan belönat sig för den när han blev klar och lämnade in den verkar han glömt... Jag blev utan nya ägodelar, men gladdes år mina solglasögon som jag fått i födelsedagspresent av sambon. Fick besök av sambons vän + fästmö. Fick ett helt Nalle Puh- set med tiger- mockasiner. Helt perfekt! Nu slipper han åka vagn i bara strumpor och slipper stela, tunga skor.

Kommentarer
Postat av: Therese och Henry

Hej!

Ni verkar haft en mycket bra vecka och Nico är ju såå söt!



Hoppas ni tycker lägenheten är fin, eller inte, vilket som är lättast för er att bestämma er... =) Jobbigt när man trivs så bra men ändå behöver större lägenhet.



Åh, tack. Ja jag bara äälskar min bil! Men kommer ju inte bli lika mycket åkande i den nu, H får inte åka med och är ju inte så ofta man åker utan honom någonstans...



Har du sett på vimedbarn förresten att vi bestämt ett datum för oktobermammorträff i sthlm!?



Ha det bra!



Kram T och H

2009-04-05 @ 08:12:38
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Nina

oj duu har verkligen haft fullt upp denna vecka :D heh.. skönt det..



hur ska ni göra med lägenheten? tänkt på det? mena bestämt er? =)



skoj att det gått så bra med Nico. så skönt då de är på bra humör =)



hahah roligt med din sambo S så picknik filten är din eller? =) hahah.. skoj!

2009-04-05 @ 12:57:06
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

hoppas ni får en trevlig påsk !! =)

allt bra annars?

2009-04-09 @ 12:19:28
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0