Att sova

Åhh, borde gå och lägga mig, men då kommer N garanterat att vakna. Han är rätt ljudkänslig, märkligt nog. Vi har aldrig tassat på tårna runt honom... Och ikväll är han särskilt ostabil. Var tvungen att lägga honom på mage för att han skulle somna om när han vaknade vid nio.

När han var nyfödd somnade han alltid på sidan då jag låg och ammade honom, vilket i princip var hela tiden. På BVC frågade de hur han sov och jag svarade då "på sidan". Fick direkt onda ögat och en halv föreläsning om hur spädbarnsDÖDLIGHETEN gått ner till nästan noll på grund av att barn sover på rygg. Så vad gjorde jag? Fick ligga vaken när han ammades för att kunna lägga ner honom på rygg när han väl var klar. Och vad gjorde han? Vaknade... Varje gång. Men skam den som ger sig. Jag försökte länge och väl, längre än vad som var vettigt. Fick jag göra om det idag hade jag struntat fullständigt i BVC-damen och litat på att mitt barn inte skulle rulla över på mage (vilket risken med att ligga på sidan var). Jag låg ju där, hur ska han kunna rulla då? Nu får han sova precis hur han vill, bara han sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0