Barnvakt och bilpool

Barnvakt idag, åt pappas två minsta. Hela familjen åkte dit, med en av bilpoolens bilar. Hade lyckats boka TVÅ bilar samma helg. 300 kr rakt i sjön, alltid lika uppskattat! Dessutom var garaget där vi skulle hämta bilfanskapet tydligen stängt för inpassage på helger, fick smita in när en annan bil som tur var skulle ut. Kände mig som en inbrottstjuv!

Inte särskilt nöjd med vår bilpool just nu. De har skrivit på hemsidan att det ska finnas sju bilar från januari och att antalet ska dubblas under februari. Sedan årsskiftet har det funnits fem och det finns det fortfarande. Skickade ett mail och frågade vad de pysslar med för två veckor sedan - fortfarande inget svar... Ringde och frågade vad de pysslar med igår - kundservice kunde inte svara... Snart i klass med försäkringskassan!

Barnvaktandet går bra. Den yngsta ville inte gå och lägga sig, men jag ville inte tjafsa så att hon blev arg. Bebisen låg och sov i rummet bredvid och hellre att han får sova än att lillsyrran går och lägger sig i tid. Efter 20 minuter gick hon och lade sig ändå. Nu sitter jag och väntar på att Nico ska vakna sin "jag har sovit i 2,5 timmar nu och bara MÅSTE kolla läget". De är lika trevliga varje gång. Ett surt barn + en trött mamma = ännu surare barn + ännu tröttare mamma = osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0