Dammsugaren suger

För att bo i en studentlägenhet är jag egentligen väldigt nöjd. Men det är en liten 2:a och enda tröskeln finns in till badrummet (tack för det i alla fall). Något förråd för vagnar existerar inte, men det finns ett cykelrum, en trappa ned. Vissa veckor fungerar hissen i stort sett aldrig och att kånka upp vagnen för en smal trappa som vrider sig 90 grader på ett ställe själv är helt omöjligt. På grund att detta har vi valt att ha vagnen i lägenheten. Att ha den i trapphuset är för det första olagligt och sambon är dessutom övertygad om att någon skulle stjäla den eller kräkas i den. Det är ju trots allt studenter vi har att göra med (husvärden håller garanterat med)!

Resultatet av att vi har vagnen inomhus är att vi även får dras med all sand och grus som följer med in. Och detta sprids senare i hela hemmet då vi lider av stor brist på trösklar. Pedant som jag är ville jag dammsuga bort skiten idag och började i sovrummet eftersom det var strax innan Nicos läggningsdags. Hade precis kört färdigt då jag plötsligt hör hur det knastrar massa. Påsjäveln har gått sönder och allt tidigare uppsuget grus, damm och hårstrån (man tappar ju halva huvudet när man ammar) flyger runt i dammsugarsystemet och ut i mitt nystädade rum. Fick byta två filter, leta rätt på en ny påse och göra om allt. Jag hann inte ens fixa iordning i hallen, vilket var det mest kritiska området eftersom plutten skulle sova sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0