Ganska rund och go'



Vi satt och åt middag idag och sambon blev nästan chockad när han såg den fina valken på bebisens arm. Vi ska på 5- månaderskontroll om två veckor och det ska bli jättekul att se hur mycket han väger. Att sticka honom med nålar i benen känns inte lika lockande!



Hämtade ut den nya ersättningen på apoteket idag. Den smakade också rätt illa, men är det precis rätt temperatur så går han med på att dricka den. Det stod att barn över fyra månader skulle äta fyra gånger/ dag... Det har aldrig hänt här! Det stod även att de skulle dricka 230 ml, vilket inte heller har inträffat. Fast det kanske hänger ihop. Funderar på att inte ge honom mat varje gång han börjar kinka, utan försöka hålla upp lite mellan målen. Då kanske han äter mer varje gång istället och behöver inte äta/ vakna så ofta på nätterna heller. Han är ju så söt när han sover...

Kommentarer
Postat av: Nina

va fina bilder!!! :D



ja det är inte skoj då man är sådär trött. idag är jag trött jag med. han ville inte sova på hela morgonen. å nu när vi skulle upp - ja då somna han. självfallet!



får ja fråga vad han vägde på sin 3 mån kontroll? jag ska dit nästa vecka och Theo har gått upp 2 kg på en månad. vet du om det är "normalt"?



hur gick det med de andra sprutorna som han fick? blev han dålig efter dem?

2009-02-26 @ 10:30:11
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

stämmer mycket bra! jag bor i årsta. =) vart bor du?



jo mannen här gillar och spela han med. men han spelar bara nån gång då å och då. å oftast på kvällarna då theo sover. så han kommer ju undan på så sätt :P



nu måste ja sätta fart här. fastna med alla kommentarer. ska iväg på lunch.. å här segar man :D

2009-02-26 @ 10:42:33
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: emma

meja äter inte alls i närheten av det som står på förpackningarna och har inte gjort det på hela tiden...

2009-02-26 @ 10:53:30
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

jo han ser ju inte onormalt stor ut precis. men alla kommenterar på att de tror att han är äldre. men vi får se vad hon säger på bvc på tis. så länge han mår bra så är det säkerligen inge problem.



skönt att han slapp feber. vet att det är många bebisar som får det. håller tummarna att det inte blir så här. att man får lika tur som er.



ja i morgon ska jag åka och klippa mig är det tänkt. så då får jag åka iväg igen. men det är inte så långt. bor vid valla torg, så det är två stationer till globen. härligt att bo i hammarby sjöstad. jag var faktiskt där idag på subway (vid mårtensdal) och luncha.



årsta viken är en härlig promenad. men det är ju lätt att gå där vid hammarbysjöstad oxå. du kan ju ta den där båten som går där. så kommer du ju nedanför vitabergsparken. myyys! jag brukar tjata på mannen varje sommar - då åker vi ner dit. :D



har inget emot att dela med mig. snarare av att lämna honom å gå utanför dörren. igår stod jag med mobilen och gick igenom alla inspelningar å bilder. så tragiskt. ringde hela tiden å kolla läget. höra honom prata i bakrunden. va fast man kan bli :D



skönt ändå att din sambo kan vara hemma så pass mkt ändå. måste vara skoj å träffa sin sötis så mkt som han bara kan! :D

2009-02-26 @ 21:37:13
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0