Spontanitet...

Sitter och multi taskar - kollar på Familjen Annorlunda och bloggar samtidigt. Jag förstår inte hur man kan hinna så lite på dagarna. Hur ska jag hinna plugga också?

Tycker det är lite jobbigt, det här med vänner. Vill verkligen inte bli en sån som tappar kontakten med alla bara för att man skaffar barn, men det verkar lättare sagt än gjort. Tycker att jag ringer och ringer, men så mycket mer än det blir det inte. Ingen av mina vänner har barn, alla pluggar eller jobbar på dagtid och deras fritid börjar när våra kvällsrutiner sätter igång. I helgen ringde en kompis och sa att jag var jättevälkommen hem till henne, det skulle ätas middag och drickas lite vin. Lät ju hemskt trevligt, men klockan var nästan åtta. Det går ju inte, tyvärr måste jag ha lite mer tid att planera och förbereda. All spontanitet är bortblåst...

Kommentarer
Postat av: emma

känner igen det där, supersvårt med vänner som inte har barn. jag tror dock det blir lättare när bebis blir lite större :)

2009-02-24 @ 07:39:13
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0