Tvångsallergiker

Sedan jag blev tvångsallergiker av både mjölk och ägg har mitt intresse för mat avtagit. Det känns inte alls lika kul att äta någon annanstans, varken ute eller hos folk. Känns som att jag är till sånt besvär... Jag har aldrig varit överkänslig mot någonting och har alltid kunnat äta precis vad som helst, i vissa fall även hur mycket som helst. Nu har jag mer koll på vad jag äter och lagar gärna maten själv, men det är inte alls lika kul. Har riktiga allergiker det såhär jämt? Och ska stackars Nicolás få ha det såhär när han blir stor? Har lyckats få två allergier på bara fyra månader, kan tänka mig hur det ser ut om några år... Pollen, gluten, nötter, pälsdjur, damm... Släng på lite astma så får vi det riktigt party! Nicos pappa har massa allergier och jag har gjort allt i min makt för att minska riskerna för Nico att få det. eller, allt i min makt kanske är att ta i, men jag slutade röka och ska "helamma" tills han är sex månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0