Utan mjölk i tre dagar försmäktar jag på denna ö

Har aldrig varit något vidare bra på mat. Och nu när lillen med största sannolikhet är mjölkproteinallergiker har jag fantasimässigt gått in i väggen på området. Det står still, jag vet inte vad jag ska äta. Det hela har resulterat i att jag äter mycket "bättre" eftersom jag inte kan gå och småäta så fort jag blir sugen på något. Det jag blir sugen på har oftast nåt jävla mjölkprotein i sig. Så mycket frukt, grönsaker, olja istället för smör... Men så står jag där i affären tycker jag så fruktansvärt synd om mig själv som inte får äta vad jag vill och köper antingen massa nötter eller nån mjölkfri chokladboll/ kladdkaka. Och tar igen alla kalorierna. Tänk om jag bara kunde låta bli! Mjölk ÄR ju inte nyttigt och jag har ju världens chans att fixa till mitt ätande när jag både gör det för mig själv och mitt barn. Det är precis som rökningen, den slutade jag med helt och avstår fortfaranade ifrån, för bådas skull.

Näe, nu får det alltså vara nog! Ingen choklad, inga nötter, helst ingen läsk och ta tag i träningen på riktigt. Det är mina mål nu. Eller - mål - det är mitt liv nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0