Du vet hur det är när man har fest...

Vilken dag! Har varit fruktansvärt trött, så snöovädret var välkommet, känner mig inte lika lat om jag struntar i att gå ut om det är sånt väder. Synd bara att vi egentligen har babysim... Men jag orkar verkligen inte idag!



Gick och lade mig alldeles för sent igår, men det var inte helt och hållet mitt fel. Några mindre intelligenta pulver hade en fest i festlokalen. Det kan man visst få ha, ända tills den tillåtna tiden ett. Och i vanliga fall brukar jag inte störa mig särskilt mycket, men det här var inte okej. De hoppade och ylade i kör. Vi bor en bra bit ifrån lokalen, men man hörde vartenda stamp. Vid midnatt fick sambon nog (är lite mer ljudkänslig än jag) och gick upp för att säga till. Fick höra att flera grannar klagat, men att man "får hålla på" till ett och att "du vet hur det är när man har fest". I avtalet som de måste skriva på för att få hyra lokalen står det klart och tydligt att man inte får störa, även om man får ha fest till klockan ett. Det är skillnad på fest och störning!

På tisdag har vi  föreningsmöte, vilket ska bli intressant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0