Vackert väder

Fy fasiken vad kallt det var idag. Jag och Nicloás skulle iväg på ett biblioteksinfo klockan två och han var jättegrinig redan klockan ett. Tänkte att jag skulle gå ut en sväng med honom innan så att han skulle komma dit pigg och utvilad. Sagt och gjort, gick ut och började gå fram och tillbaka här i området för att fördriva timmen. Det var så kallt! Stackars Nico blev alldeles röd om nästippen (vilket på honom är hela näsan) och jag frös något fruktansvärt om benen och rumpan. Av någon märklig anledning fungerar inte blodcirkulationen som den ska i bakdelen... Skyndade iväg till biblioteket istället för att värma mig med en kaffe på deras café. Sojalatte känns som något man borde kunna få överallt, men icke! Och jag dricker ogärna varken kaffe eller te utan mjölk. Så jag fick tina upp långsamt och trött var jag också. Självklart bajsade ungen (sker max två gånger i veckan och har aldrig hänt ute) mitt i informationen och jag fick byta min första offentliga blöja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0