Vad är det som händer? -Tänder!

Det händer så mycket roligt. Eller egentligen kanske det inte är så kul, eller ens nånting att bry sig om, men man kan ju inte låta bli när det är ens eget Underbarn som gjort något häftigt. I förrgår tog han på sig täcket själv... Annars är han expert på att sparka av sig det, är som en reflex som sätter igång när han känner nåt vid fötterna. Men nu hade han alltså tagit PÅ sig täcket. Var helt övertygat om att sambon hade bäddat om honom, men han var oskyldig!

Tänder håller han på att få nu också, en liten, liten tand fram i underkäken. Han dreglar och är ganska kinkig, men hade jag inte känt något vasst i tandköttet hade jag nog inte märkt något på ett tag. Trodde att han skulle få sina sent. Min sista mjölktand drogs ut när jag var 15 (?!)... Vettig tandläkare! Fick gå runt utan permanent tand i ett par år, den fick "sommaren på sig" några gånger. Inte helt otippat kom jag att kallas för Gluggen under denna tid! Det hela fick dessutom avslutas med tandställning (vid 18 års ålder). Vad jag kallades då har jag glömt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0