Bassängbad med pussgurka

Min lillebror sitter i rullstol och jag och sambon jobbar som assistent åt honom några veckor i sommar. Idag skulle bror F åka och bada på ett handikappbad vid Sköndal, en stor utomhusbassäng med 30-gradigt vatten. Passar ju perfekt när den lille inte kan reglera kroppstemperaturen själv! Så jag, sambon, Nico och bröderna F och K åkte dit och hade urtrevligt! Bad, fika, kortspel och massa sol. Jag brände mig på armarna, fast jag smörjt mig som en galning. Kan vara så att solkrämen är gammal :(. Har i alla fall slängt dem nu så att jag måste köpa nya. 50+ tror jag att jag ska köra på...

Trots brännskador har hela dagen känts strålande ( i dubbel bemärkelse). Lille skrutten, som snart inte är ett litet skrutt, utan en toddler, började helt plötsligt att stå alldeles på egen hand. Bara sådär - som han alltid kunnat det! Helt sjukt vad snabbt utvecklingen går. Det märks väl extra tydligt när han är rätt tidig fysiskt sett. Han säger inte så mycket mer än "dadadadadada........" och nåt "ssssss"- ljud som kom idag. Inget "mamma" eller "pappa" här inte.

Att pussas har han "lärt sig" också. Puss a la fransos...inte helt rumsren :). Han började med det när vi var på sjukhuset häromdagen och bodde i lekrummet i flera timmar. Här har man försökt lära honom att pussas och sen när han börjar förstå att man i alla fall ska använda munnen får man nästan skämmas... Helt nerdreglad i hela ansiktet. Söta, finaste pussgurka!

Kommentarer
Postat av: Nina

å ja vet vilket bad det är. gillar det. skönt! en vän till oss jobbade där förut. han va själv handikappad. jätte mysigt. i närheten där ligger en liiiiten strand. brukar vara ganska så mysigt där med. lugnt å skönt! å ganska så varmt i vatten. ja har ju lyckats bada där några ggr.. hah. så då är det varmt :P



hoppas ni får en mysig helg nu! :D

2009-06-26 @ 21:56:13
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0