Hyser agg

Bra jobbat SL som första morgonrusningen med sommartidtabell lyckas få till växelfel på Tvärbanan! Och tack SL för den informativa upplysningen om att förseningarna är "stora". Vad är egentligen "stora" enligt SL? 16 minuter skulle det visa sig... Tur att Roslagsbanan också är ur funktion till oktober och går med 30- minuterstrafik hela dagarna (från mörby!) så att jag ändå hann med tåget och kom i tid till jobbet. Förlåt älsklings-S, men jag klarar inte av att vara positiv när de gör på det här sättet! Kan tillägga att busstrafiken i innerstaden nu på kvällen har haft förseningar på 90 minuter pga köer. Detta utan att de håller på att "rusta upp" centralbron och söderledstunneln (sätter igpng om någon vecka). Minns hur bra det gick förra året...

Antagligen kommer min vän N att flytta till Hammarby sjöstad under sommaren. Är såå glad! Vi har stora planer på att promenera, springa, bestiga Hammarbybacken, ha picknick, balkongdricka och barn-/ hundvakta. Jag längtar!

Jobbade ju med min lillebror idag, som assistent åt honom. Han är 14 och sitter i rullstol och idag stod shopping på schemat. Varken han eller jag var väl särskilt exalterade, med en låång shoppinglista skriven av vår far Översten och utan vettiga storleksanvisningar. Eftersom han sitter i rullstol och har skenor på benen är klädbyten inget man gör "bara för skojs skull" och jag tvivlar på att han någonsin provat ett par byxor i en affär tidigare. Men nu var det alltså dags. Tror inte att brorsan tyckte att det var så skoj att trängas i ett omklädningsrum och prova ut jeans för han ville bestämt ha de andra som provades. Strumpstorleker var antagligen hemligt eller fullständigt oviktigt för honom att veta så det blev en vild chansning.

Mycket lättare att köpa kläder till Nico :). Herr Far frågade om vi ville ha en overall från POP som hans senaste barn hade haft. Den var jättefin, får se om man vågar använda den. Lillsyrran var jätteförsiktig av sig när hon var liten och den är som oanvänd, trots att den användes under både vår och höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0