Luftgevär

Jag har vissa tecken som gör att jag känner igen att sommaren är här på allvar.

-Det blir så instängt hemma att jag tvingas trotsa sambons, pga pollen, fruktansvärda vädringsförbud.
-SL drar igång sommartrafiken, vilket innebär färre avgångar på tvärbanan. Om någon vecka fortsätter de i serviceandan och halverar antalet vagnar.  

Men sen finns det en sak till som hör ihop med fönsteröppnandet... Som jag inte upptäckte förrän förra året när jag var gravid, stor som ett hus och var lika varm och svettig som om jag levde i en ångbastu (är fortfarande inte riktigt säker på att det faktiskt inte var så...). Sambon tyckte att jag bara låg i sängen som en strandad säl och viftade med ena labben och flåsade om fläkt och godis. I alla fall var fönstret tvunget att vara öppet JÄMT. I huset mittemot finns tre män som verkar bo tillsammans och som satt på balkongen, drack alkohol, skrattade och spelade backgammon - JÄMT. Höll på att tappa förståndet (fortfarande inte riktigt säker på att det faktiskt inte var så...).

-Idioterna mittemot har flyttat ut på balkongen, med vin, backgammon och två tjejer. Och jättekul har de, skrattar jättehögt. Ska skaffa ett luftgevär!


Kommentarer
Postat av: A

Skratt

Ja, det var ett nytt sommartecken... : D

2009-06-23 @ 15:28:59
URL: http://lyckligfruochmamma.blogspot.com
Postat av: Nina

oooooooooo ja hatar det!!!!!! vet själv hur det var förra sommaren. det är verkligen ett sommartecken! hata!



hoppas ni mår bra annars..

2009-06-25 @ 21:24:06
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0