Jag borde...

Åhh... Jag borde... Så många meningar i mitt liv börjar så. Jag borde diska, jag borde träna, jag borde laga mer barnmat och jag borde definitivt plugga. Jag gnäller över att jag inte har tid, men det har jag ju. Varje kväll när Nicolás somnat har jag minst två timmar innan jag tycker att det är läggdags för mig. Fast det blir sällan av. Antingen är jag för trött eller så är det något på TV som jag vill se. Nu är det inget jag vill titta på, men jag missade Gossip Girl och "måste" därför titta på det streamat på nätet istället.

Fast jag har skickat in lappen om att få göra omtentan, så det kommer gå. Det gör det alltid. Men det tar emot i varje fungerande del i kroppen. Undrar vilken farmaka som hjälper mot det, får ta läsa igenom psykmedicinerna snarast.

Har fortfarande såå svårt att somna. Om bebisarna har svårt att sova finns det vissa knep man kan ta till, t ex en snuttefilt/-gosis som luktar mamma. Eftersom jag har lättast att somna när Nico ligger brevid mig tänkte jag att det kanske fungerar på mig, så jag stal ett av hans gosedjur och gick och lade mig. Men det hjälpte inte... Ligger ofta och bara önskar att han ska vakna så att jag får sova. Det är ju helt rubbat egentligen, att så gärna vilja att han ska sova länge, men ändå hoppas att han ska vakna snart. Inte konstigt om han blir förvirrad, jag har ju inte alla hästar i stallet... Efter nån timme vaknade han i alla fall och vi somnade tillsammans. Och precis när jag håller på att komma ner i den underbara, ovanligt förekommande djupsömnen, DÅ kommer sambon hem och väcks. Flyttade tillbaka bebisen, som självklart vaknade och gnällde, och jag fick börja om...

Kommentarer
Postat av: sandra

Ja det är helt otroligt vad sanbbt dagarna går nu för tiden. Man önskar att man kunde stanna upp och bara se runt i ett par minuter.



Tack så mycket!!!

Kan kan man ju, men om man aldrig gör någe annat än att ta hand om barnen, så blir det ju bara svårare att skiljas när skolan börjar, tror jag.

Jobb fronten löser sig nog, är bara att man håller i ögonen öppna.



Inge kul att inte få sova och särskilt när det blir "förstört" av någon annan. Men häng kvar där, det blir snart mera sömn för Nico´s del. han är nog i en växa period och då sover de lite lättare, har jag hört.



Gossip Girl är beroende framkallande:P

2009-03-09 @ 09:26:13
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Nina

usch det är inte roligt det där. men ja håller med. man vill ha dem nära. ja går in å pussar på theo varje kväll - sjukt många ggr. för när han somnat så känner man en saknad. vill ju ha honom nära mig! känna hans lukt.



vi mammor e ju lite knasiga på så sätt ;) heh. men ja förstår verkligen att du känner sådär. hoppas du fick sova mer i natt!

2009-03-09 @ 14:49:06
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

Märker att vad som är roligt ena minuten behöver inte vara det den andra. så är det ju med det mesta. men det är synd. man tror att man hittat någe knep liksom. men icke!



ja förstår att du grät floder. va ju bara sååå jäkla mysigt med hans skratt. skrattar nico mkt nu? han e ju lite äldre.. ja film vore det ultimata! :D



ja exakt. det är ju mysigare om man kan köra båda två. vart går du nu? eller har du bara tittat på nån?



usch va jobbigt att han hade kolik! då vill man ju verkligen försöka massera. men som du säger så går det ju inte om dem inte vill :( är ju inte så mkt man kan göra åt saken då. sånt är inte skoj!



hoppas det går bra med sprutorna i dag! att han inte reagerar då han får dem eller efteråt! aldrig skoj med stick i benen på de små stackarna..



å sist men inte minst. hoppas du får en snygg frisyr :D kramkram

2009-03-09 @ 14:57:54
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

kan inte hitta dig.



sök annars på mig

nina[email protected]

2009-03-10 @ 10:22:37
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

nej fy vilket väder det är ute. vi har ju hund, så det är bara att knata ut. ida var det verkligen snöstorm!



mannen mådde sådär, så han kom hem tidigare från jobbet vilket passa utmärkt. då kunde ja natta Theo här hemma och kila ut med hunden utan barnvagn. De har ju inte plogat här utanför!! Går ju inte att gå med vagnen..



verkar inte som om det vill sluta snöa =/ så ni blir då inne hela dan? va ska nio hitta på för någe bus?

2009-03-10 @ 12:59:20
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0