Putsa, diska, tvätta, damma...

Varje dag är det detsamma! Hur är det möjligt att en så liten människa kan ställa till med så mycket stök. Och nu utgår jag ifrån att det är helt oavsiktligt. Hur ska det gå när han släpar runt leksaker, ritar, kladdar och håller på med flit?! Minst en uppsättning kläder till bebisen plus minst ett överdelsbyte på mig pga kräks och dregel varje dag bli en del tvätt. Idag ska jag även tvätta babygymliggdelen, nerkräkt överkast och stort duntäcke, amningskuddn, fårfäll... Kommer få stå i den äckliga tvättstugan alla de 2,5 timmar man har tillgång till den. Det värsta är att det blir så sjukt statiskt där inne så jag får ALLTID världens stöt när jag måste ta i dörrhandtaget för att komma därifrån. Har inte varit där sedan Nico föddes - vågar definitivt inte ta med honom dit, hans lilla hjärta kommer ju få arytmier!

Tvätt + dammsugning + handling = hela dagen försvinner upp i rök. Men gud så skönt det är när det är klart...i 10 minuter, sedan har någon (inte jag) lyckats stöka till det igen.


Kommentarer
Postat av: A

Skratt

Känner igen det där! Jag fick ett bryt i helgen då det äntligen var färdigstädat (för vad som kändes som första gången på 5 månader), för att bli stökigt igen på en halv timme...



I dag tittar jag bara på stöket...

2009-03-17 @ 09:18:54
URL: http://lyckligfruochmamma.blogspot.com
Postat av: emma

likadant här! speciellt tvättandet. det förbrukas oändligt mycket kläder. hade inte klarat mej om vi bodde i lägenhet med tvättstuga...

2009-03-17 @ 09:55:12
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

Hejhej!

nu har du tre award´s inne på min blogg =)

Hoppas du haft en finfin dag!

2009-03-17 @ 15:30:41
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0