Bortamatch

Åh vilken härlig helg! Fredagen har bleknat bort, men igår och idag har varit fantastiska. Klockan fyra på eftermiddagen igår kom min pappa och hämtade Nico. Jag följde med i bilen, känns lite "osäkert" att åka med honom själv. Han var ganska grinig när jag skulle vända och åka tillbaka hem. Det kändes inte så kul, men mest kändes det tomt.

Väl hemma insåg jag att jag hade lite bråttom för att hinna till middagen jag var bjuden på. Tog fram en öl, satte på musik och började göra mig iordning - det var länge sedan. Sambon bestämde sig för att följa med till middagen och en timme senare satt vi på tvärbanan med systemetkassar liksom de övriga. Vi ringde till "morfar" och kollade läget. Bebisen sov!

Middagen var jättetrevlig! God mat och vuxna människor. Det är annat än falukorv (är det ens mat!) och envägskommunikation om disk/ tvätt/ övrigt med bebisen. Klockan elva fick vi update via SMS. Allt gick jättebra och vi började kunde slappna av. Det var ju första natten borta för skrutten. Vi kom hem vid 2 och somnade på studs, men då vi helt missat att dra ner rullgardinen (eftersom det var mörkt ute) vaknade jag vid sju och sedan vid nio. Men tänk vad ett gäng sammanhållen sömn kan göra med psyket. Var PIGG, fast jag bara sovit sju timmar. Märkligt!

Halv tolv kom pappa tillbaka med Nico, nu vågade han köra själv. När jag kom ner till bilen sov han i babyskyddet. Han var det sötaste, finaste jag sett och jag kan nästan svära på att han blivit nån centimeter längre. Han hade skött sig hela natten, morgonen och bilresan och man kände sig riktigt stolt! Vi lämnade bort ett förkylt grinigt barn och fick tillbaka en frisk solstråle...

Nu ligger han och vilar och vi vuxna ska äta lunch. Sen är det dags för sambon att jobba natt och jag hoppas att min lilla ängel inte tar på sig de små hornen...

Kommentarer
Postat av: emma

vad skönt at ni fick en kväll själva :) tror att det snart är dags för det här också, lite bättre får hon sova på nätterna först bara. tyvärr växer inte barnvakterna på träd...

2009-03-22 @ 15:44:06
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

va trevligt att middagen blev lyckad och att ni hade det riktigt skoj! ibland måste man unna sig lite lyx :D

2009-03-23 @ 07:51:08
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Therese och Henry

Vilken duktig kille! Så snäll som visade upp sin bästa sida när morfar var barnvakt =)

Kul med lite egentid med, det behöver man.



Kram T och H

2009-03-23 @ 16:55:36
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Petra

Ja vi har haft sån tur med Luna, hon har sovit på nätterna från början. Väntar på bakslaget hehe.. om det kommer =) Vi har inte lämnat bort Luna över natten än. Men vi ska försöka med det snart, ensamtiden är viktig! Hon har varit borta över dagen men aldrig över natten.

2009-03-24 @ 10:38:57
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: emma

har jag helt fel om att du också bor i stockholm? var baysimmar ni?

2009-03-24 @ 10:59:20
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

jo tack jag var ju ute med hunden. det var som nålar som kastades emot en. Vi var inte ute länge ändå hann Theo´s näsa bli röd! Nej det var inge skönt väder. Va rugig då man kom in.



Ja badkar är riktigt trevligt! Bland det bästa jag vet! gärna med lite extra skum i :D



nej ja va ju där dagen efter invigningen, så jag antar att alla skulle dit på en och samma gång - heh.. skönt att det kanske lugnat ner sig lite.. va alltså jätte mkt barnvagnar då jag var där. man stod på kö för å komma in till lindex. tragiskt :D

2009-03-24 @ 15:29:24
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0