Nu är det mina tänder som jävlas

Bebisen har faktiskt sovit bättre de senaste dagarna. Inatt kunde vi till och med ha kvar honom i stora sängen hela natten och på dagen sov han tre tupplurar, varav en var på en och en halv timme. Kanske var vaccinet som gjorde det... Förra gången blev han en mycket gladare bebis efteråt (bortsett från den första halvtimmen som var ytterst smärtsam). Den här gången kanske vi får en bättre sovande bebis. BVC- tanten förstod i och för sig att han hade svårt att komma till ro - han visade upp sitt allra aktivaste jag på besöket!

Jag däremot har grav ångest! Jag har ett sånt där tandläkarabonnemang och fick en tvångstid sms:ad till mig för någon vecka sedan. Tyvärr var jag upptagen och fick avboka.. Men jag har tänkt boka en ny tid och har borstat noga, noga. Igår skulle jag ta upp kampen mot tandstenen och tog fram tandtråden. Men vad fick jag se?! Att mina nedre framtänder tryckts ihop så att den ena är framför den andra. Jag tittade efter och kunde se och känna fler tänder som rört på sig...

Det måste vara de satans visdomständerna som sakta håller på att förstöra hela min mun. Jag är väldigt känslig för sånt här. Tror att jag har berättat lite om min tandhistoria tidigare, men jag trodde att den fått ett slut. Tyvärr är den plågsamt akutell! Har förträngt mycket av min tidigare tandreglering, men jag minns att den var fruktansvärd. Men jag tänker INTE sitta här med tänder som är ihoptryckta när jag haft tandställning i flera år tidigare, då var ju hela det helvetet totalt meningslöst. Jag måste alltså göra någonting åt det här, snarast! Och det lär inte bli en billig historia, passar jättebra när man är mammaledig student *snyft*. Och om man ska ha den "osynliga" metoden kostar det dubbelt så mycket... Men sambon tyckte att det kanske var värt det ändå. Han träffade mig när jag hade tandställningen så han vet hur hemskt jag tycker att det är. Fast han tyckte också att jag borde gå till tandläkaren och kolla först innan jag blev helt hysterisk och han har nog rätt...

Näe, nu borrar grannen igen. Har gjort det fem gånger senaste timmen och varje gång har Nicolás vaknat med ett förtvivlat skrik. Jag stirrade ilsket på klockan (precis som jag gör varje gång någon ringer efter klockan sex) och tänkte "HUR kan man borra så här sent?!" tills jag såg att den bara var åtta. Och åtta får man faktiskt borra...

Ska dränka mina sorger i årets första PÅSKMUST!

Kommentarer
Postat av: Therese

Uscha, tandläkaren låter inget skoj. Det är alltid ett gissel... Hoppas det går bra i alla fall när du går dit!

Skönt att bebben har sovit lite bättre, sömn behövs ju särskilt nu, märkliga bebisar som inte förstår det... ;)

Hihi, nej du supermänniska är jag inte, men har en ovanligt snäll bebis som låter mig dona runt och grejja och han leker med sina leksaker under tiden, eller sover... Bortskämd är jag i alla fall!

Kram Therese och Henry

2009-03-15 @ 23:36:36
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Jobbigt med tandläkaren, har också abonnemang det är superbra!



vi är jättenöjda med tatueringarna och jag är övertygad om att eran sons namn också skulle göra sig fint i print :) Kram

2009-03-16 @ 11:54:12
URL: http://bickyn.blogspot.com
Postat av: Nina

Usch för tandläkare. var där själv i förra veckan med mina problemtänder.. har en jätte bra tandläkare i högdalen som är hur snäll som helst. om du vill ha nr:et. hon är privat. killen gjorde en undersökning och betalade 435 kr så hon är inte dyr heller. (om man jämför med andra tandläkare). Jag har ju tandläkarskräck och då folktandvården var hemskt otrevliga mot mig så fick ja hennes nr. nu går jag bara till henne. har skickat dit vänner och hela familjen går där.. usch ja hoppas det iaf går bra!



skorvbehandlingen går sådär tycker ja. den har blivit mkt bättre framtill men har helt plötsligt dykt upp mer baktill? ibland så undrar ja om boragon framkallar mer. har iaf upptäckt att jag är allergisk mot salvan!! suck.. ja satt med honom en kväll och hade ansiktet emot hans huvud. sen efter det så svullna hela vänster sidan upp. å ja undra vad jag hade ätit för någe olämpligt. men det var ju inget i munnen. sen kom ja ju på det. enda som ja varit i närheten av just på den sidan. så det måste vara den. dessutom så blev hela min hud narig och skum.. så nu smörjer ja bara då han lägger sig på kvällen i sin säng. så slipper ja få någon allergi eftersom jag alltid ska vara där å gosa på honom..



heh japps. ja ska göra det! sååå skoj! en fråga förresten. när börja ni sätta nico i hoppgunga? vi fick den frågan idag på familjegruppen. men vår bm är lite anti saker som kostar. vilket väl är bra i sig. men det är lite fööör mkt. du vet en filt på golvet är allt som behövs enligt henne. hah. ungen är född 1 dec dvs yngre än Theo men är så jäkla lång och stadig. Han ser mkt mkt äldre ut. Han står upp jätte bra. å född i dec?? helt sjukt. de ville iaf börja testa om det va ok.. men det känns ju inte som om bebisen skadas liksom. väl roligt för den. så varför borde det finnas en ålder för då man kan börja? tyckte bm ringla runt svaret så det blev lite luddigt..



ja nu skrev ja en bok igen :P haha..



hur är det annarS? förutom tanden, borrandet etc? (å ja stör mej när borrandet är kl 8 - tycker inte det är speciellt trevligt oavsett).

2009-03-16 @ 21:26:29
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

tis blir kanon bra för min del! :D å sickla passar bra det med. ska vi mötas vid sickla udde så kan vi knata bort dit? (för du gick väl ändå den vägen?) ja fika ju inte alls då jag var där sist. jag sprang igenom där å kolla efter grejer så jag vet inte vad som finns riktigt. Men nått borde vi ju hitta som passar =)

2009-03-24 @ 15:26:35
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0