Smutt!

Dagen har ju som sagt gått i Askungens tecken, bortsett från bal, styvsystrar och prins. När jag stod och la ner det som skulle till tvättstugan slog det mig att det kanske var dags att tvätta gardinerna också. Det ska ju vara första gången för dem också. När det röktes hemma använde vi ofta grannarna i huset mittemot som "rök- TV", en av de få saker jag saknar med den fula ovanan. Ibland när vi har tråkigt på dagarna brukar jag ta med mig bebisen och spinoera på grannarna, vilket förstås har lett till att fönstrena är huur smutsiga som helst! Så jag blev tvungen att tvätta dem också...

Sen gjorde jag mitt andra misslyckade försök med kladdmuffins utan ägg och mjölk. Tur att jag gjorde chokladbollar också, de funkar med mjölkfritt smör.

Och nyss ringde pappa och sa att han gärna var barnvakt lördag till söndag för att köra ett genrep inför den 4:e april då han lånat ut sin sambo som barnvakt. Passar perfekt då jag har en trevlig middag att gå på och nu slipper tänka på refrängen alltför tidigt och får sovmorgon! Tänk, en sovmorgon! Det var inte igår, eller förrgår, eller förrförrgår, eller .......

Kommentarer
Postat av: Nina

va skönt då kommer du ha det mysigt i helgen med andra ord.. aldrig fel med barnvakt..



hatar tvättstugan jag med. men nu när vi har en tvättmaskin hemma så vandrar ja sällan ner dit. även om ja borde göra det. tex handdukar blir ju så mkt mysigare då man kör i torktumlaren.. får ta å boka nån dag. men noll lust!!!



ja tänkte det jag med. tänk om han reagerar oxå. man får verkligen kolla. ja brukar skrapa med naglarna ja med. men fontanellen är som sagt var läskig. där vågar man ju inte trycka å ha sig =/ som tur är så är det mesta borta där ändå. men inge skoj å vara fär å pilla. så ja förstår att du låter det vara..



nej det skulle inte gå med en filt för oss heller. asså tänk dig hur tråkigt barnet måste tycka att det är. då är det ju skojjigare om man växla. vi skulle inte klara oss utan vår babysitter. för den är så jäkla bra. så fort han har minsta lilla ont i magen så sätter vi honom i den å så skiter han. slåt aldrig fel :D nej det var ett bra köp det där.. :D



Theo är lite som Nico. han har börjat vägra ligga ner. inte alltid. men oftast. varför ligga ner då man kan sitta? :D men det är så svårt å fixa så att han sitter. för han sprattlar ju så mkt. så han åker ju ner fortare än kvickt. å likadant med om man sätter honom för rakt. så ska han ändå mer fram så han blir helt ihopvikt. hah.



va ska du börja plugga för någe? kommer du att gå hemma å göra det eller gå iväg? kommer mannen ta hand om nico då? roligt ändå å ha lite planer på att göra saker å ting. Kommer gå bra ska du se! :D



haft en sån där dag. theo har varit ledsen hela dan. inte kinkig utan råledsen. vet inte vad det är. får hoppas att han mår bättre imorrn.



hur har du haft det? ok trots tvättstuga?



2009-03-17 @ 19:01:22
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj vilken snäll pappa! Så skönt det låter med sovmorgon!!!!

2009-03-17 @ 19:54:13
URL: http://ettheltnyttliv.blogspot.com/
Postat av: Therese och Henry

Oj vad du är duktig! Städar och donar... du får gärna komma hit och tvätta mina fönster med... blink Vet inte när mina fönster blev tvättade (var nog vid jul nu när jag tänker efter).

Hihi, ja du får gärna vara med i min föräldragrupp, men blir ju en bit för dig att åka...

Hann du med att tvätta allt? jag måste tvätta med, men har tyvärr ingen tillgång till torktumlare, handdukar blir ju såå gosiga i torktumlaren, men är ju inte så bra för miljön tyvärr.

Snäll pappa du har som ställer som barnvakt. Kan var skönt att få komma iväg och göra något ibland, och du kan ju få behöva en natts god sömn också, det är du värd!

Stor kram T

2009-03-17 @ 23:11:45
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Therese och Henry

Ja, fruktnätet kan jag rekommendera! H gillade det skarpt! Det är ju bra att ge dom frukt och då helst färsk, så då funkar ju detta super. Blir lite kladdigt men va sjutton, det blir dom ju ändå...



Ne,precis. Jag hinner inte tvätta upp allt på en gång heller. Har ju ingen torktumlare/torkskåp så kan ju bara köra typ en omgång om dagen. Längtar till våren/sommaren då jag kan hänga tvätten ute och tvätta lite mer per dag.



Ha det bra! Kramar T och H

2009-03-18 @ 10:54:56
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Nina

ja förstår att det kommer bli jobbigt att vara ifrån honom. tur att ni får ses på kvällarna iaf. alltid någe =) kan tänka mej att det kommer att vara skoj då du praktiserar på mvc =) roligt.



theo mådde bättre idag, å andra sidan gav ja honom alvedon och det verkade fungera. plus att han somna bra nu på kvällen mer. får hoppas att han inte vaknar förrän framåt 4 som han brukar göra.



va en tjej idag i mammagruppen som hade en bok där det stod om hur de svänger i den här åldern. en tjej i gruppen är 5 dar tidigare än theo å hon hade svängningar i förra veckan - likadana. så det kan ju vara något sånt med. är inte lätt för de små..



men Nico lugnade ner sig efter en vecka var det? får hoppas att man får en lugn å skön helg!



gjort någe skoj idag?

2009-03-18 @ 21:32:22
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0