Hur blir barn till?

Jag börjar ju plugga nu på måndag (ångest!!!) och fick hem min ena kursbok tidigare i veckan. Eftersom jag inte kommer kunna gå på alla föreläsningar och måste läsa ALLT istället tänkte jag sätta igång lite innan, så man får ett litet försprång. Igår läste jag;

- Menstruation och tidig graviditet
- Foster- och placentautveckling

Tänk om jag hade läst den här kursen när jag var gravid! Då hade jag varit kursetta... Hade stenkoll på utvecklingen varje vecka. Nu har det tyvärr bleknat lite, men det känns ändå som om jag har en liten fördel. Dagens läsning ska innefatta;

- Förändringar under graviditet
- Mödrahälsovård

Det är lite skumt att läsa en text som är så klinisk. T ex;
"Ett annat vanligt graviditetsbesvär är att ofta behöva kasta vatten."
"Sädesceller, spermier, bildas i mannens testiklar och deponeras via mannens uretra på portio och i vagina hos kvinnan. Därifrån simmar de upp genom sekretet i cervix och transporteras till tubans yttre ampullära del, där en eventuell befruktning sker."


Kommentarer
Postat av: Nina

hehe ja eller hur. hur ska han kunna ta den smällen. nalle puh är bara påhittat. hahaha! :D roligt.



jo ja behöver lite nytt till sommaren. har mest storlek 68 i garderoben.. å det kommer han ju inte ha i sommar.. så ja köpte lite i storlek 74.. så det blir nog bra :D

hoppas på att det kommer in mer sommmarkläder snart! så mkt långärmat än..



hemskt väder verkligen. ingen höjdare. nu är det ju inte snösnorm. men blask. fy fasen. inge skoj!



ja håller med dig. hade man tagit en sån kurs då man var gravid då jäklars. man läste verkligen noggrant om utvecklingen. men ja kommer inte ihåg det nu.. det är som bortblåst. sjukt egentligen att man kan glömma så mkt, var ju som om man plugga i 9 månder..



kommer gå bra på måndag ska du se! ja håller tummarna :D

2009-03-28 @ 11:07:26
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Therese och Henry

Men vilken fördel du kommer ha av att du har gått igenom allt det du läser om! Kanonbra ju! =) Och så har du ju hört vad andra gått igenom med och fått "kött på benen" liksom.



Grattis (i förskott?) på födelsedagen! Och hoppas du får det bra i skolan och inte alltför mycket ångest ikväll...



Kram T och H

2009-03-29 @ 12:48:24
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0