Tusen och en natt

Lunch och fika - senaste dagarnas tema. Mycket trevligare än städning... Igår lunch med en bekant och hennes 3- månaders plutt- tjej, idag fika med föräldragruppen. Plugg har det inte blivit mycket av... Tror jag får strunta i att skriva tentan nästa fredag, behöver de sista dagarna för att ladda inför den "riktiga" skolstarten. Jag kommer inte klara att gå upp tidigt och sitta på föreläsningar och ha seminarier om jag inte får sova någorlunda. Så igår slutade jag nattamma, helt tvärt, på BVC:s inrådan. Istället var det sambon som fick stå för matandet, vaggande, vyssjandet, vagnanadet... Tydligen är det bäst om pappan tar de första nätterna :).

Det gick fruktansvärt! Han VRÅLADE och sov oroligt om vartannat. Jag hade köpt öronproppar för att inte bli liggandes vaken och undra när han ska bli tyst. Vaknar han och låter KAN jag bara inte somna om. Öronpropparna rök ganska tidigt eftersom sambon blev tvungen att fråga vad det var för fel på honom när han skrek så högt...hmm! Så varken jag eller sambon fick särskilt mycket sömn. Det går ju visserligen inte att jämföra, jag fick ligga ner under ett täcke, han fick stå med 8 kilos vansinnigt skrik i famnen i timmar. Men skam den som ger sig! Vi ska försöka några nätter till och se om det blir "heaven" som BVC lovade.







Vi började diskutera vad bebisarna ska ha på fötterna i vagnen när det blir vår/ sommar och man inte stoppar ner dem i åkpåsar, fårfällar och filtar. Kom på att vi hade fått ett par skor som vi aldrig provat. Det var vi ju förstås tvugna att ändra på! Jag trodde att de skulle vara på tok för små, men det var som askungens glassko, handen i vanten...















På grund av förkylning hoppade vi över babysimmet idag. Det har snorats och slemmats som aldrig förr... Det blev kvällsbad istället. Satan i gatan vad det skvätter vatten överallt. Så länge han sitter upp går det bra, men efter ett tag sjukner han gärna ner i ett hörn och då MÅSTE man ju bara sparka allt man kan!



Kommentarer
Postat av: Therese och Henry

Hoppas det går bättre med operation "sluta nattamma" inatt. Håller tummarna för er!

Kram T

2009-03-19 @ 21:37:47
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Therese och Henry

Ps. H gillar också att bita på fjärrkontrollen, hihi. Något särskilt med den så fort han ser den måååste han bara ha den!

2009-03-19 @ 21:39:01
Postat av: Nina

hihi vilka härliga bilder. såg verkligen hur skönt ut som helst i det där lilla badbaljan :D



blev inge sickla igår. jag orkade inte. ja trodde inte att jag skulle orka ta mig till lokalen ens. men dit kom jag tillslut. så det var ju skönt.



ska å luncha med en vän nu sen tror jag att jag ska ta mig till sickla. om man åker tvärbanan till slutstationen där å går sen sista biten borde väl funka? det är väl inte så jätte långt därifrån? lr det kanske blir nån slags omväg? vet du?



trist att Nico är så snuvig stackarn. men det verkar vara många bebisar som är det nu. =/ får hoppas att han blir frisk å kry snart! å hoppas att det går bättre å bättre om nätterna. har ju hört att det ska vara ett rent helvete det där. men man ska inte ge sig.. men vem har tålamod mitt i natten? inte jag iaf..



nej första gången tror ja som ja la mig i tid. men jag var så slut oxå. känner mig utvilad idag. så skönt! ska ta å ta hand om plutten här igen.



kram på er!

2009-03-20 @ 07:40:02
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

är det direkt tii höger där som är närmast? så går man förbi ett glashus å sen texas burger? vet du vart ja e?

2009-03-20 @ 09:41:14
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Andrea Selin

sjukt söt bebiiiis :)

2009-03-24 @ 23:18:01
URL: http://ddea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0