Skoltrött

Så var det alltså dags för mig att att inta skolbänken igen, efter hela sex månaders uppehåll. Hade helt missat att inhandla kollegieblock i förväg så jag fick stå i bokhandeln vid skolan i närmare en kvart. När det är mitt i terminen och många ofta börjar nya kurser tyckte bokhandeln att det var lämpligt att bemanna kassan med en personal. Kom till skolan och fösökte hitta salen jag skulle till. Efter några minuter såg jag min kurslitteratur i famnen på en student, vilken gick in i en av dem och jag följde efter. Tog en plats ytterst ganska långt bak som vanligt.

Som vanligt var introduktionen tråkig och upprepande. Jag tycker att alla borde läsa igenom det material man fått innan så jag slipper sitta och lyssna när lärarna ska svar på dumma frågor som finns tydligt beskrivna i informationen vi fått. Det är också helt värdelöst när läraren går igenom HELA schemat, med föreläsarnas namn och vad de sysslar med egentligen. Det kan väl de få berätta själva om jag väljer att gå på deras föreläsningar. Efter introduktionen skulle vi i grupperna dela upp ämnen inför examinationsseminariumet. Jag fick/ tog graviditet :) Överlag känns min nya klass helt okej.

S är iväg och jobbar natt igen... Nico somnade som en stock strax innan åtta så jag sitter och njuter av lugnet och ensamheten. Har fått boken för nästa vecka så jag har att göra om jag skulle vilja. Men nu har jag mest lust att dricka påskmust och titta på TV. Fast jag har en halvtimme mellan Familjen annorlunda och Tonårsliv. Ska mitt studerande gå vägen måste jag vara effektiv.


Kommentarer
Postat av: Nina

förstår att du kan vara trött. är ju inte det lättaste att plugga och vara småbarnsmamma. man vet ju aldrig hur man sover. theo somnade nu vid 21. ganska sent för att vara honom. men ja kan ju hoppas att han sover ut i morgon med :P men det finns ju inte mkt logiskt med småbarnssömn. så det kan ja väl glömma. skoj att ses. ses då!

2009-03-30 @ 21:37:57
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

å så glömde ja skriva mitt nr :P

0739301457 =)

2009-03-30 @ 21:38:24
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Therese och Henry

Såg på någon reklam på vimedbarn att man kunde beställa kollegieblock med bild av sin bebis =)

2009-03-31 @ 09:03:40
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Nina

Grattis på födelsedagen!

2009-04-01 @ 09:23:05
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0