Nu jävlar!

Nu är det dags! Nu är det fasiken dags! The unhealthy over eating has to stop... Enligt min våg hemma har jag visserligen bara tre kilo kvar innan jag är tillbaka till "pre graviditet", men detta är alltså viktmässigt. Volym- och densitetsmässigt är det betydligt längre tillbaka. Och jag trivs inte i min kropp längre - alls. Den fungerar inte som jag vill och jag känner mig inte bekväm med den. Det är ju egentligen inget fel på den, den är bara väldigt otränad.

Så nu kommer jag till problemet... HUR ska det gå till? Jag vet vad som måste göras, det behöver man inte vara något geni för att lista ut - förbränna mer än vad jag får i mig. Men på vilket sätt? Jag har ingen disciplin alls när det kommer till att äta få kalorier, det går bara inte. Alltså måste jag träna väldigt mycket istället. Och sen måste onyttighetsintaget få ett slut. Mer frukt och grönt. Hade planer på att köra nån slags detox, men jag kör nog nån lightvariant i så fall. Kaffet vill jag gärna kunna sluta med. Ska väga och mäta in mig imorgon, sen kör jag. Ny vecka, ny månad, ny sommar, ny kropp. En sund, hälsosam, stark kropp.

Kommentarer
Postat av: Therese och Henry

Lycka till! =) Här är en till som har några kilo kvar och desto mer "hull" än vad jag hade innan grav. Att det ska vara så jäkla svårt att äta lite nyttigare... Men egentligen inte undra på när man går hemma om dagarna och rotar i skåpen... suck Måste ta tag i det där jag med... Ut på promenad nu är det som gäller!!



kram

2009-06-01 @ 11:47:42
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0