Samlar pensionspoäng

Har varit tvungen att gå under jorden ett tag, pga trötthet. Eller, ja, bloggjorden i alla fall. All min energi har gått till att ta mig iväg till praktiken, läsa och skriva det jag måste och resten av tiden bara ägna mig åt Nico. Som tur är har han börjat sova mycket bättre och jag känner att det går åt rätt håll. Nu gör det inte längre ont i ögonen när väckarklockan ringer. Bara grejen att väckas av alarmet och inte ha varit vaken sedan timmar tidigare! Visst har jag haft sådana dagar också, men de minskar i antal.

I veckan planerade jag och sambon in vuxenaktiviteter till helgen (tre vuxenpoäng). Lite vin och mys framför TV:n skulle få lite fart på samlivet. Och fart måste det ha blivit. Efteråt, klockan tio (minst fem seniorpoäng), satt vi åter i soffan och försökte föra en konversation. Den gick väldigt långsamt och var lite rörig. Efter några minuter öppnade jag ögonen och såg att även S satt och blundade. Och jag, han ville också gå och lägga sig. Klockan kvart över tio en fredag... Med flera öl och någon vinflaska kvar i kylen... Kan säga att de är kvar idag också, trots Robinson och Eurovision song contest...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0